ΓΕΛΙΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΑΤΙΡΑ mini

ΓΕΛΙΟ – ΧΙΟΥΜΟΡ – ΣΑΤΙΡΑ mini

Πανελλαδικές online μαθήματα

Ομογενείς online μαθήματα

Modern Greek online

benia1003@gmail.com

Γέλιο είναι η αυθόρμητη έκφραση χαράς ή ευχαρίστησης ή η αντίδραση σε κάτι αστείο.

Χιούμορ είναι ένας πνευματώδης αστεϊσμός.

Σάτιρα είναι ένα λογοτεχνικό είδος που διακωμωδεί τα δημόσια και ιδιωτικά ήθη μιας κοινωνίας.

Παράγοντες που διαμορφώνουν την αισθητική του γέλιου και του χιούμορ

  • η αισθητική αγωγή
  • η ποιότητα των θεαμάτων και των αναγνωσμάτων
  • το επίπεδο των συναναστροφών
  • η ιδιοσυγκρασία του καθενός

Αξία του γέλιου

  • ακονίζει το μυαλό
  • ενεργοποιεί τη φαντασία
  • ξεχωρίζει το σοβαρό από το σοβαροφανές
  • μειώνει το άγχος
  • συντελεί στην ευκολότερη προσέγγιση των ανθρώπων
  • ωφελεί την ψυχική και σωματική υγεία
  • συμβάλλει στην τέχνη (σάτιρα, κωμωδία, θεατρική επιθεώρηση, σκίτσο)

Αξία του χιούμορ 

  • καλλιεργεί την ευρηματικότητα και την ικανότητα αμφισβήτησης
  • αποσυμπιέζει από τις εντάσεις
  • ανανεώνει την ευδιαθεσία
  • βοηθά στην καλλιέργεια ώριμων διαπροσωπικών σχέσεων

Το χιούμορ ως μορφή αυτοσαρκασμού (διακωμώδησης του ίδιου μας του εαυτού):

  • προϋποθέτει αυτογνωσία
  • καθιστά τον αυτοέλεγχο ευκολότερο

Το χιούμορ ως κριτική της κοινωνικής πραγματικότητας: 

  • αντικρίζει δυσάρεστες καταστάσεις μέσα από μια απρόσμενη οπτική γωνία, προσφέροντας μια ήπια εκτόνωση

Σάτιρα

Η σάτιρα είναι μια μορφή δημόσιας κριτικής:

  • στηλιτεύει τα κακώς κείμενα της πολιτικοκοινωνικής ζωής
  • ασκεί δριμύ έλεγχο σε δημόσια πρόσωπα
  • προσφέρει ήπια συναισθηματική αποφόρτιση

Το γέλιο και το χιούμορ στη σχολική ζωή

Όταν χρησιμοποιούνται για στιγμιαία αποφόρτιση και συνδέονται με τη διαδικασία της μάθησης:

  • διαμορφώνουν ευχάριστο κλίμα
  • ενισχύουν τη μεταδοτικότητα
  • συσφίγγουν τις σχέσεις διδασκόντων / διδασκομένων
  • μειώνουν το κλίμα του ανταγωνισμού
  • καθίστανται αβλαβή μέσα παρατήρησης και σωφρονισμού
  • καλλιεργούν την ευφυΐα και την αισθητική αγωγή

Ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου δεν αφήνει περιθώρια για καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής του γέλιου. Επίσης πολλοί μαθητές θεωρούν το αστείο ως ευκαιρία για χάσιμο του μαθήματος και αποσυντονίζονται.

Η αγωγή γέλιου στο σχολείο θα μπορούσε να διευρυνθεί με τη διδασκαλία χιουμοριστικών και σατιρικών κειμένων, την παρακολούθηση ή παρουσίαση κωμικών έργων ή σκετς κλπ.

Το γέλιο και το χιούμορ  στην εποχή μας καταλήγουν έκφραση ειρωνείας και αυταρέσκειας. Επίσης το κωμικό στοιχείο εκτρέπεται σε χυδαιολογία στα πλαίσια χαμηλής ποιότητας θεαμάτων.

Θέματα για συζήτηση 

Ποια είναι η σχέση χιούμορ / μέσων κοινωνικής δικτύωσης;

(Από τον ημερήσιο τύπο)

Το γέλιο έχει σπουδαίο κοινωνικοποιητικό ρόλο. Ένας άνθρωπος γελά 30 φορές περισσότερο όταν βρίσκεται μαζί με άλλους παρά όταν είναι μόνος του.

(Από τον ημερήσιο τύπο)

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ

14787 ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΓΕΛΟΥΝ

ΘΕΜΑ 2 (μονάδες 30)
«Αυτό που θα έπρεπε … που τα έχουν όλα!»: Λαμβάνοντας αφορμή από αυτή τη διαπίστωση του δοκιμιογράφου και στο πλαίσιο εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα Γέλιου, να συντάξεις ένα άρθρο (350 – 400 λέξεων) για τη σχολική εφημερίδα, στο οποίο θα αναπτύξεις λόγους για τους οποίους το γέλιο στις διάφορες μορφές του (αστεϊσμός, ανέκδοτο, σάτιρα και άλλες) μπορεί να χαρίσει αισιοδοξία στον άνθρωπο και να τον θωρακίσει απέναντι στις δυσκολίες της ζωής.

Σε ένα κείμενο 300-400 λέξεων που θα δημοσιευθεί σε προσωπική σας σελίδα στο Διαδίκτυο  να αναφέρετε  αφορμές που σας έχουν κάνει τελευταία να χαμογελάσετε ή να γελάσετε με την καρδιά σας;   Στη συνέχεια με βάση την εμπειρία σας να αναφερθείτε στις ευεργετικές  συνέπειες του γέλιο για το άτομο και την κοινωνία; Τέλος να προτείνετε τρόπους με τους οποίους το σχολείο θα  μπορούσε να αξιοποιεί το γέλιο στη διαδικασία της μάθησης.

Πώς μπορεί το γέλιο να βοηθήσει τους εφήβους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους;

Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της χαμηλής αυτοπεποίθησης  που διακατέχει τους εφήβους;

Ποια μπορεί να είναι η σημασία του γέλιου στη σχολική ζωή;

Πώς μπορεί το χιούμορ να ενσωματωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να έχει ευεργετικές συνέπειες τόσο σε γνωστικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο;

Πώς το γέλιο μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι στη σχολική και εξωσχολική τους ζωή;

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

14787 ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΓΕΛΟΥΝ

https://drive.google.com/file/d/1YQTkb_4uxr28KWKfspNwnyzVuVfJTNLY/view?usp=sharing

14787 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1tOqrtkoSW1QYuUTGJhCTOqZfw1VOpE2O/view?usp=sharing

15126 ΧΙΟΥΜΟΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

https://drive.google.com/file/d/1dg5S4R9uqpWwr93AzrVnsRXQKtFClyzP/view?usp=sharing

15126 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1boRGx-qdf4dr8_EWWH7sv710Lx7qonXD/view?usp=sharing

15132 ΓΕΛΙΟ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΑΞΙΑ

https://drive.google.com/file/d/1C-HBw9DNQ8qH8JQgIN6we4pRSBl0WHOA/view?usp=sharing

15132 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/17U4x1BDFCINdkltE4YLE4GQ8_pCwDXM9/view?usp=sharing

16399 ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΓΕΛΑΜΕ

https://drive.google.com/file/d/14gq8FAlSBWy02g2nU8JxPGQWeF9VYMDy/view?usp=sharing

16399 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1jjO_Yyw2l4q99cy4tnOzEeDll9tILFIX/view?usp=sharing

17156 ΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΕΥΦΥΙΑ

https://drive.google.com/file/d/1oCEVCT53RfPfIdgVvWI816RhMXCKzxk2/view?usp=sharing

17156 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1T8yiFHevDKNHGL0q7XWmwwj_J4XGlvlL/view?usp=sharing

17183 ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ

https://drive.google.com/file/d/1ztr7WXOa8QjExwoSBZZEc9Py-Q1osBcs/view?usp=sharing

17183 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1vfufQPEO-9EdBlpYhECOG7Vusvtlgj4N/view?usp=sharing

17188 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΓΕΛΙΟΥ

https://drive.google.com/file/d/13umUsR94aAKuH0rIkzr8shMX5XyAXJeN/view?usp=sharing

17188 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1RF4jFhIoixrKyArD36oXbqpcKvfrtXQ_/view?usp=sharing

17200 ΓΕΛΙΟ ΤΕΧΝΗ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΚΩΜΙΚΟΥ

https://drive.google.com/file/d/1xPmI4z2MRe9da-BsCQAUe_iwiaJbbZqj/view?usp=sharing

17200 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1RUfaSimjGIlmzkMa2ECPU_GcZ6M-xTbe/view?usp=sharing

17218 ΣΑΤΙΡΑ ΚΑΙ ΓΕΛΙΟ

https://drive.google.com/file/d/1jffG-ndE-IWCOwi4EFzHrdwfLMjTZbvO/view?usp=sharing

17218 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/16WonM7SCDLeabY6NntUFhf-zoIkqCoqZ/view?usp=sharing

20223 ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

https://drive.google.com/file/d/1Mhm2FTUcd8xNOeTZn9anWQg3qPyLzs8P/view?usp=sharing

20223 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1VemKbQL3lkSOVmzaBKFixUyPHj6naTyJ/view?usp=sharing

20258 ΠΕΡΙ ΓΕΛΙΟΥ

https://drive.google.com/file/d/12fwGkeUEu3UumsWl24NWapvDVCq_sfSR/view?usp=sharing

20258 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1FAuoBDVhwZdOgiAKQJCZJlv7ST92wUU2/view?usp=sharing

 20288 ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΧΙΟΥΜΟΡ ΠΑΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

https://drive.google.com/file/d/1IAKAEVlEzFi5a4NyZ4bfJUUoQKZ-2Svc/view?usp=sharing

20288 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1g6NJ5bZEY16mvj2Ye5bSYRzqttcxO_Rs/view?usp=sharing

20289 ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΧΙΟΥΜΟΡ

https://drive.google.com/file/d/1475IlenjsY4oWEcC3_aYNOwb3ZHgJSn2/view?usp=sharing

20289 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1kZhBOlUcdBcfyBhHjOicoYmtUTepLUjJ/view?usp=sharing

28040 ΓΕΛΙΟ ΒΑΛΤΕ

https://drive.google.com/file/d/1rC7r1-kSc_z1loDlAShPT1_Fb7lgxl-3/view?usp=sharing

28040 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1YRVVyVxgjacxd-XY5F4XHBaU64-4iT27/view?usp=sharing

28109 ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑ

https://drive.google.com/file/d/19RzqqPKMD0k9IOXZgJHCaJrJYxoKgFj-/view?usp=sharing

28109 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1UvmKtC6Yh8eUVZJ284oxAM0-e0ATHTpI/view?usp=sharing

28114 ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΓΕΛΑ ΠΟΤΕ

https://drive.google.com/file/d/1B1YPB_G8f6q26Lm_fXWRfdwlo7L4A77c/view?usp=sharing

28114 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1FzUdtKEkCOTBbEkWMTBdUI5eafs1G4Rx/view?usp=sharing

28395 ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΚΩΜΙΚΟΥ

https://drive.google.com/file/d/1GliseVybjoPDjCZ-FMcJa8Zv4Zi9sPfP/view?usp=sharing

28395 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1qiH4Vx4Lp2IdCAlBHTdVii-HYEycg6m7/view?usp=sharing

32986 ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΓΕΛΙΟΥ

https://drive.google.com/file/d/1We0hywl13DmxAfsjnPWvMPNVK7jlE-qw/view?usp=sharing

32986 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1qwAWU791EE1JVnBf9JKM33xk4yZU22bo/view?usp=sharing

One thought on “ΓΕΛΙΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΑΤΙΡΑ mini”

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.