ΓΕΛΙΟ – ΧΙΟΥΜΟΡ – ΣΑΤΙΡΑ mini
Πανελλαδικές online μαθήματα
Ομογενείς online μαθήματα
Modern Greek online
benia1003@gmail.com
Γέλιο είναι η αυθόρμητη έκφραση χαράς ή ευχαρίστησης ή η αντίδραση σε κάτι αστείο.
Χιούμορ είναι ένας πνευματώδης αστεϊσμός.
Σάτιρα είναι ένα λογοτεχνικό είδος που διακωμωδεί τα δημόσια και ιδιωτικά ήθη μιας κοινωνίας.
Παράγοντες που διαμορφώνουν την αισθητική του γέλιου και του χιούμορ
- η αισθητική αγωγή
- η ποιότητα των θεαμάτων και των αναγνωσμάτων
- το επίπεδο των συναναστροφών
- η ιδιοσυγκρασία του καθενός
Αξία του γέλιου
- ακονίζει το μυαλό
- ενεργοποιεί τη φαντασία
- ξεχωρίζει το σοβαρό από το σοβαροφανές
- μειώνει το άγχος
- συντελεί στην ευκολότερη προσέγγιση των ανθρώπων
- ωφελεί την ψυχική και σωματική υγεία
- συμβάλλει στην τέχνη (σάτιρα, κωμωδία, θεατρική επιθεώρηση, σκίτσο)
Αξία του χιούμορ
- καλλιεργεί την ευρηματικότητα και την ικανότητα αμφισβήτησης
- αποσυμπιέζει από τις εντάσεις
- ανανεώνει την ευδιαθεσία
- βοηθά στην καλλιέργεια ώριμων διαπροσωπικών σχέσεων
Το χιούμορ ως μορφή αυτοσαρκασμού (διακωμώδησης του ίδιου μας του εαυτού):
- προϋποθέτει αυτογνωσία
- καθιστά τον αυτοέλεγχο ευκολότερο
Το χιούμορ ως κριτική της κοινωνικής πραγματικότητας:
- αντικρίζει δυσάρεστες καταστάσεις μέσα από μια απρόσμενη οπτική γωνία, προσφέροντας μια ήπια εκτόνωση
Σάτιρα
Η σάτιρα είναι μια μορφή δημόσιας κριτικής:
- στηλιτεύει τα κακώς κείμενα της πολιτικοκοινωνικής ζωής
- ασκεί δριμύ έλεγχο σε δημόσια πρόσωπα
- προσφέρει ήπια συναισθηματική αποφόρτιση
Το γέλιο και το χιούμορ στη σχολική ζωή
Όταν χρησιμοποιούνται για στιγμιαία αποφόρτιση και συνδέονται με τη διαδικασία της μάθησης:
- διαμορφώνουν ευχάριστο κλίμα
- ενισχύουν τη μεταδοτικότητα
- συσφίγγουν τις σχέσεις διδασκόντων / διδασκομένων
- μειώνουν το κλίμα του ανταγωνισμού
- καθίστανται αβλαβή μέσα παρατήρησης και σωφρονισμού
- καλλιεργούν την ευφυΐα και την αισθητική αγωγή
Ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου δεν αφήνει περιθώρια για καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής του γέλιου. Επίσης πολλοί μαθητές θεωρούν το αστείο ως ευκαιρία για χάσιμο του μαθήματος και αποσυντονίζονται.
Η αγωγή γέλιου στο σχολείο θα μπορούσε να διευρυνθεί με τη διδασκαλία χιουμοριστικών και σατιρικών κειμένων, την παρακολούθηση ή παρουσίαση κωμικών έργων ή σκετς κλπ.
Το γέλιο και το χιούμορ στην εποχή μας καταλήγουν έκφραση ειρωνείας και αυταρέσκειας. Επίσης το κωμικό στοιχείο εκτρέπεται σε χυδαιολογία στα πλαίσια χαμηλής ποιότητας θεαμάτων.
Θέματα για συζήτηση
Ποια είναι η σχέση χιούμορ / μέσων κοινωνικής δικτύωσης;
(Από τον ημερήσιο τύπο)
Το γέλιο έχει σπουδαίο κοινωνικοποιητικό ρόλο. Ένας άνθρωπος γελά 30 φορές περισσότερο όταν βρίσκεται μαζί με άλλους παρά όταν είναι μόνος του.
(Από τον ημερήσιο τύπο)
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ
14787 ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΓΕΛΟΥΝ
ΘΕΜΑ 2 (μονάδες 30)
«Αυτό που θα έπρεπε … που τα έχουν όλα!»: Λαμβάνοντας αφορμή από αυτή τη διαπίστωση του δοκιμιογράφου και στο πλαίσιο εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα Γέλιου, να συντάξεις ένα άρθρο (350 – 400 λέξεων) για τη σχολική εφημερίδα, στο οποίο θα αναπτύξεις λόγους για τους οποίους το γέλιο στις διάφορες μορφές του (αστεϊσμός, ανέκδοτο, σάτιρα και άλλες) μπορεί να χαρίσει αισιοδοξία στον άνθρωπο και να τον θωρακίσει απέναντι στις δυσκολίες της ζωής.
Σε ένα κείμενο 300-400 λέξεων που θα δημοσιευθεί σε προσωπική σας σελίδα στο Διαδίκτυο να αναφέρετε αφορμές που σας έχουν κάνει τελευταία να χαμογελάσετε ή να γελάσετε με την καρδιά σας; Στη συνέχεια με βάση την εμπειρία σας να αναφερθείτε στις ευεργετικές συνέπειες του γέλιο για το άτομο και την κοινωνία; Τέλος να προτείνετε τρόπους με τους οποίους το σχολείο θα μπορούσε να αξιοποιεί το γέλιο στη διαδικασία της μάθησης.
Πώς μπορεί το γέλιο να βοηθήσει τους εφήβους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους;
Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της χαμηλής αυτοπεποίθησης που διακατέχει τους εφήβους;
Ποια μπορεί να είναι η σημασία του γέλιου στη σχολική ζωή;
Πώς μπορεί το χιούμορ να ενσωματωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να έχει ευεργετικές συνέπειες τόσο σε γνωστικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο;
Πώς το γέλιο μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι στη σχολική και εξωσχολική τους ζωή;
ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
14787 ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΓΕΛΟΥΝ
https://drive.google.com/file/d/1YQTkb_4uxr28KWKfspNwnyzVuVfJTNLY/view?usp=sharing
14787 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1tOqrtkoSW1QYuUTGJhCTOqZfw1VOpE2O/view?usp=sharing
15126 ΧΙΟΥΜΟΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
https://drive.google.com/file/d/1dg5S4R9uqpWwr93AzrVnsRXQKtFClyzP/view?usp=sharing
15126 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1boRGx-qdf4dr8_EWWH7sv710Lx7qonXD/view?usp=sharing
15132 ΓΕΛΙΟ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΑΞΙΑ
https://drive.google.com/file/d/1C-HBw9DNQ8qH8JQgIN6we4pRSBl0WHOA/view?usp=sharing
15132 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/17U4x1BDFCINdkltE4YLE4GQ8_pCwDXM9/view?usp=sharing
16399 ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΓΕΛΑΜΕ
https://drive.google.com/file/d/14gq8FAlSBWy02g2nU8JxPGQWeF9VYMDy/view?usp=sharing
16399 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1jjO_Yyw2l4q99cy4tnOzEeDll9tILFIX/view?usp=sharing
17156 ΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΕΥΦΥΙΑ
https://drive.google.com/file/d/1oCEVCT53RfPfIdgVvWI816RhMXCKzxk2/view?usp=sharing
17156 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1T8yiFHevDKNHGL0q7XWmwwj_J4XGlvlL/view?usp=sharing
17183 ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ
https://drive.google.com/file/d/1ztr7WXOa8QjExwoSBZZEc9Py-Q1osBcs/view?usp=sharing
17183 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1vfufQPEO-9EdBlpYhECOG7Vusvtlgj4N/view?usp=sharing
17188 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΓΕΛΙΟΥ
https://drive.google.com/file/d/13umUsR94aAKuH0rIkzr8shMX5XyAXJeN/view?usp=sharing
17188 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1RF4jFhIoixrKyArD36oXbqpcKvfrtXQ_/view?usp=sharing
17200 ΓΕΛΙΟ ΤΕΧΝΗ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΚΩΜΙΚΟΥ
https://drive.google.com/file/d/1xPmI4z2MRe9da-BsCQAUe_iwiaJbbZqj/view?usp=sharing
17200 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1RUfaSimjGIlmzkMa2ECPU_GcZ6M-xTbe/view?usp=sharing
17218 ΣΑΤΙΡΑ ΚΑΙ ΓΕΛΙΟ
https://drive.google.com/file/d/1jffG-ndE-IWCOwi4EFzHrdwfLMjTZbvO/view?usp=sharing
17218 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/16WonM7SCDLeabY6NntUFhf-zoIkqCoqZ/view?usp=sharing
20223 ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
https://drive.google.com/file/d/1Mhm2FTUcd8xNOeTZn9anWQg3qPyLzs8P/view?usp=sharing
20223 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1VemKbQL3lkSOVmzaBKFixUyPHj6naTyJ/view?usp=sharing
20258 ΠΕΡΙ ΓΕΛΙΟΥ
https://drive.google.com/file/d/12fwGkeUEu3UumsWl24NWapvDVCq_sfSR/view?usp=sharing
20258 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1FAuoBDVhwZdOgiAKQJCZJlv7ST92wUU2/view?usp=sharing
20288 ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΧΙΟΥΜΟΡ ΠΑΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
https://drive.google.com/file/d/1IAKAEVlEzFi5a4NyZ4bfJUUoQKZ-2Svc/view?usp=sharing
20288 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1g6NJ5bZEY16mvj2Ye5bSYRzqttcxO_Rs/view?usp=sharing
20289 ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΧΙΟΥΜΟΡ
https://drive.google.com/file/d/1475IlenjsY4oWEcC3_aYNOwb3ZHgJSn2/view?usp=sharing
20289 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1kZhBOlUcdBcfyBhHjOicoYmtUTepLUjJ/view?usp=sharing
28040 ΓΕΛΙΟ ΒΑΛΤΕ
https://drive.google.com/file/d/1rC7r1-kSc_z1loDlAShPT1_Fb7lgxl-3/view?usp=sharing
28040 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1YRVVyVxgjacxd-XY5F4XHBaU64-4iT27/view?usp=sharing
28109 ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑ
https://drive.google.com/file/d/19RzqqPKMD0k9IOXZgJHCaJrJYxoKgFj-/view?usp=sharing
28109 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1UvmKtC6Yh8eUVZJ284oxAM0-e0ATHTpI/view?usp=sharing
28114 ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΓΕΛΑ ΠΟΤΕ
https://drive.google.com/file/d/1B1YPB_G8f6q26Lm_fXWRfdwlo7L4A77c/view?usp=sharing
28114 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1FzUdtKEkCOTBbEkWMTBdUI5eafs1G4Rx/view?usp=sharing
28395 ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΚΩΜΙΚΟΥ
https://drive.google.com/file/d/1GliseVybjoPDjCZ-FMcJa8Zv4Zi9sPfP/view?usp=sharing
28395 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1qiH4Vx4Lp2IdCAlBHTdVii-HYEycg6m7/view?usp=sharing
32986 ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΓΕΛΙΟΥ
https://drive.google.com/file/d/1We0hywl13DmxAfsjnPWvMPNVK7jlE-qw/view?usp=sharing
32986 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1qwAWU791EE1JVnBf9JKM33xk4yZU22bo/view?usp=sharing
One thought on “ΓΕΛΙΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΑΤΙΡΑ mini”