ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές online μαθήματα

Ομογενείς online μαθήματα

Modern Greek online

benia1003@gmail.com

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

Ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια αυτοματοποιημένη ηλεκτρονική συσκευή η οποία επεξεργάζεται δεδομένα βάσει ενός συνόλου προκαθορισμένων εντολών, με υψηλή ταχύτητα και ακρίβεια.

Πληροφορική είναι η επιστήμη των ηλεκτρονικών υπολογιστών που ασχολείται με την επεξεργασία ψηφιακών δεδομένων με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δηλαδή την αποθήκευση, ταξινόμηση και αξιοποίηση τους σε ποικίλες εφαρμογές.

Ο Η/Υ έφερε επανάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης. Μέχρι τώρα η εκπαίδευση ήταν δασκαλοκεντρική με βασικό εργαλείο μάθησης το βιβλίο.

Δυνατότητες χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών στην εκπαίδευση

  • επεξεργασία κειμένου
  • δημιουργία παρουσιάσεων με τη χρήση εικόνων, σχημάτων, γραφημάτων
  • συγκέντρωση, αποθήκευση και αρχειοθέτηση υλικού
  • βάσεις δεδομένων
  • εκπαιδευτικά λογισμικά (είτε με τη μορφή παιχνιδιού είτε ως αμιγώς διδακτικά προγράμματα)
  • σχεδιασμός προγραμμάτων εφαρμογών στην πληροφορική ως αυτόνομο μάθημα
  • ρομποτική (κατασκευή, προγραμματισμός και λειτουργία ρομπότ)
  • περαιτέρω δυνατότητες των Η/Υ σε συνδυασμό με τη χρήση του διαδικτύου

Οφέλη από τη χρήση των Η/Υ στην εκπαίδευση

Το μάθημα με τη χρήση υπολογιστή:

  • επιτυγχάνει έναν χωρίς προηγούμενο εμπλουτισμό του μαθησιακού υλικού με τη δυνατότητα διασύνδεσης του με δίκτυα και άλλα οπτικοακουστικά μέσα (πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, πανεπιστήμια κλπ), εισάγοντας μια πλουραλιστική διάσταση στη μάθηση
  • λειτουργεί επικουρικά ως πολυδύναμο εποπτικό μέσο ενισχύοντας τη ζωντάνια της διδακτικής πράξης και προσελκύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών
  • βοηθά στην εμπέδωση γνώσεων που έχουν ήδη αποκτήσει οι μαθητές με ευχάριστο και κατανοητό τρόπο
  • προσφέρει στους μαθητές ερεθίσματα δημιουργικότητας, καινοτομίας και συνεργατικής μάθησης
  • φέρνει σ’ επαφή με την έννοια της μεθοδικότητας και του επιστημονικού τρόπου σκέψης (κωδικοποίηση πληροφοριών, κατανόηση εννοιών της αφαιρετικής λογικής, εξαγωγή αξιοποιήσιμων συμπερασμάτων)
  • εγκαταλείπεται ο πληκτικός παραδοσιακός τύπος διδασκαλίας και μειώνεται η μηχανιστική μάθηση, η στείρα αποστήθιση και η παθητική παρακολούθηση
  • παρέχει άμεση ανάδραση (ανατροφοδοτεί) στους μαθητές σχετικά με την ορθότητα των απαντήσεών τους, οι οποίοι ενθουσιάζονται από τον αμφίδρομο χαρακτήρα που προσφέρει η τεχνολογία των πολυμέσων και ενδυναμώνουν το κίνητρό τους για μάθηση
  • αντιμετωπίζει αντικειμενικά τους μαθητές γιατί ο υπολογιστής έχει απεριόριστη υπομονή και δεν κάνει κοινωνικές διακρίσεις
  • καθιστά εφικτή τη δια βίου μάθηση αφού το μάθημα μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις προτιμήσεις και το χρόνο του μαθητή.
  • χάρη στην τηλεκπαίδευση δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να παρακολουθεί το μάθημα από παντού και όποτε θέλει.

Εξάλλου εκπαιδευτικά προγράμματα δεν κατασκευάζονται μόνο για τους μαθητές, αλλά και για τους δασκάλους με σκοπό τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Μειονεκτήματα από τη χρήση Η/Υ στην εκπαίδευση 

  • Οι εποπτικές δυνατότητες του υπολογιστή θα πρέπει να αξιοποιούνται για να αναδειχθεί το διδασκόμενο μάθημα και όχι με τρόπο που να αποσπάται η προσοχή των μαθητών.
  • Η εικόνα απορροφά το μαθητή, νεκρώνοντας την κρίση του. Το πρόβλημα της άσκοπης περιδιάβασης στα πολυμέσα (πχ διαδίκτυο) μπορεί να αντιμετωπιστεί με την επιβολή συγκεκριμένου χρόνου για την εκτέλεση μιας εργασίας.
  • Με τη χρήση των Η/Υ μειώνεται η προσωπική επαφή και επικοινωνία με το δάσκαλο με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος τυποποιημένης και ομοιόμορφης διδασκαλίας σε βάρος της ενασχόλησης με τη σύνθετη γνώση και τη δημιουργική μάθηση.
  • Τα εκπαιδευτικά λογισμικά έχουν βασικούς περιορισμούς, καθώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε απορίες που δημιουργούνται στους μαθητές και έχουν τη δυνατότητα να εξετάσουν το διδακτικό αντικείμενο μόνο με ερωτήσεις κλειστού τύπου (πολλαπλών επιλογών, ή σωστού – λάθους), και όχι με ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Ελλοχεύει ο κίνδυνος της χρησιμοθηρικής αντιμετώπισης της εκπαίδευσης καθώς ο μαθητής δεν ενδιαφέρεται τόσο για τη μέθοδο επίλυσης και την περιπέτεια της γνώσης όσο για το έτοιμο αποτέλεσμα και την ορθότητά του.
  • Οι Η/Υ αδυνατούν να λάβουν υπόψη τις ατομικές διαφορές, τις ιδιαιτερότητες και τους προσωπικούς ρυθμούς κάθε μαθητή.
  • Παραγκωνίζεται η μητρική γλώσσα του χρήστη, εξαιτίας της κωδικοποιημένης γλώσσας των υπολογιστών και της κυριαρχίας της αγγλικής με αποτέλεσμα γλωσσική αλλοίωση, συρρίκνωση του διαλόγου και με επιπτώσεις αρνητικές στην πολιτιστική και εθνική φυσιογνωμία των μαθητών.
  • Ο υπολογιστής απορροφώντας την προσοχή των παιδιών και ένα μεγάλο μέρος της συναισθηματικής τους ενέργειας, μπορεί να συμβάλλει στην κοινωνική τους απομόνωση και τη μοναξιά.
  • Η τεχνολογία στην εκπαίδευση αναπτύσσει μία αίσθηση εξάρτησης, η οποία είναι δυνατό να μειώσει την εμπιστοσύνη του μαθητή στις δικές του δυνάμεις καθώς και την κοινωνική του αποτελεσματικότητα.
  • Με τα ολοένα και περισσότερο γρήγορα αποτελέσματα που επιτυγχάνονται με τη συμβολή του υπολογιστή προκαλούνται στους μαθητές αισθήματα νευρικότητας και ανυπομονησίας.
  • Οι επιπτώσεις από τη συνεχή έκθεση στην ακτινοβολία των υπολογιστών και την ακινησία προκαλούν διάφορα δευτερογενή προβλήματα υγείας (στα μάτια, στη σπονδυλική στήλη κλπ)

Γενικά, επειδή με την ηλεκτρονική τεχνολογία ο κόσμος της εκπαίδευσης αποκτά ένα ισχυρό, αλλά ανεξερεύνητο όπλο, επιβάλλεται υπευθυνότητα, σύνεση και προγραμματισμός ώστε, η εκπαιδευτική δραστηριότητα να γίνει ελκυστική, ευχάριστη, περισσότερο αποδοτική, να παρέχει κίνητρα, αλλά και να προάγει την ανάπτυξη του μαθητή σε συναισθηματικό, γνωστικό και ψυχοκοινωνικό τομέα.

Ο ρόλος του διδάσκοντος και του διδασκομένου είναι αναγκαίο να επαναπροσδιοριστεί και να τεθούν νέες βάσεις υγιούς συνεργασίας. Ειδικότερα στο δάσκαλο εναπόκειται η χρήση του διαλόγου, η επιδίωξη ουσιαστικής επικοινωνίας με το μαθητή, η καθοδήγηση στην πορεία της κατάκτησης της γνώσης. Η οικογένεια έχει χρέος να καθοδηγεί σωστά τα νεαρά μέλη, ενώ οι μαθητές πρέπει να κάνουν ορθολογική χρήση των νέων τεχνολογιών αλλά παράλληλα και να επιδιώκουν την ενασχόληση και με άλλες μορφές ψυχαγωγίας και κοινωνικής δραστηριότητας. Επομένως, το ζητούμενο είναι να αναχθεί η τεχνολογία σε μέσο και όχι σε αυτοσκοπό.

Αίτημα στις Δημοτικές Αρχές της περιοχής σας για ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε ψηφιακά εργαλεία και εξοπλισμό  (Τράπεζα Θεμάτων)

Αξιότιμη Σχολική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης,

Είναι κοινά αποδεκτό ότι η τεχνολογία σήμερα παίζει τεράστιο ρόλο στην ποιότητα και το εύρος του τρόπου με τον οποίο μαθαίνουμε. Στην εκπαίδευση εισάγονται διαρκώς νέες πλατφόρμες ψηφιακής μάθησης, με αυξανόμενη έμφαση στον προγραμματισμό, τη ρομποτική, την τεχνητή νοημοσύνη και τον αυτοματισμό.

Ωστόσο η κρίση του COVID-19 και ο αντίκτυπός της στη μάθηση σε όλο τον κόσμο έχει αναδείξει τις μεγάλες ψηφιακές ανισότητες που υπάρχουν, είτε σε ατομικό επίπεδο είτε σε επίπεδο κρατών, που πλέον κατατάσσονται σε ψηφιακά ανεπτυγμένα και ψηφιακά υπανάπτυκτα.

Πρωταρχικό μέλημα της πολιτείας, μέρος της οποίας είναι και η τοπική αυτοδιοίκηση, προκειμένου να χαράξει μια σύγχρονη εκπαιδευτική πολιτική, με γνώμονα τη δημοκρατία και την ισότητα των ευκαιριών, σε μια εποχή που οι ψηφιακές δεξιότητες γίνονται όλο και περισσότερο απαραίτητη προϋπόθεση για το εργατικό δυναμικό του αύριο, είναι ο προσδιορισμός πρακτικών που θα βοηθήσουν τους μειονεκτούντες μαθητές να αποκτήσουν πιο θετική στάση απέναντι στη σχολική φοίτηση και να ασχοληθούν πιο ενεργά με το σχολείο.

Καταρχάς, αυτονόητη είναι η αναγκαιότητα αύξησης του προϋπολογισμού για την παιδεία με ενίσχυση των κονδυλίων για την ψηφιακή αναβάθμιση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες (πχ κουπόνια για δωρεάν υπολογιστές στις λιγότερο ευνοημένες ομάδες).

Στη συνέχεια χρήσιμο θα ήταν να δοθούν κίνητρα όπως μείωση των δημοτικών τελών, ώστε ιδιωτικές επιχειρήσεις μέσα από χορηγίες να χαρίζουν ψηφιακό εξοπλισμό στους μειονεκτούντες οικονομικά μαθητές.

Κατόπιν ένα μέρος από τα έσοδα από τη διοργάνωση, με τη βοήθεια και του Δήμου, σχολικών εκδηλώσεων, πχ χορών, λαχειοφόρων αγορών, διαγωνισμών κλπ, θα μπορούσαν πηγαίνουν στην  ψηφιακή ενίσχυση των οικονομικά αδύναμων μαθητών.

Εξάλλου ο ίδιος ο Δήμος θα μπορούσε να εξασφαλίσει, όπως συμβαίνει σε πολλές σύγχρονες πόλεις, ευρυζωνική πρόσβαση και δωρεάν συνδεσιμότητα σε όλους τους δημότες του.

Μία τελευταία πρόταση που θα θέλαμε να υποβάλλουμε είναι να υπάρχει πρόσβαση στις σχολικές αίθουσες υπολογιστών τα Σ/Κ από τους ενδιαφερόμενους μαθητές, με τη συνδρομή υπαλλήλων ασφαλείας του Δήμου.

Συνοψίζοντας, το βλέμμα όλων πρέπει να είναι στραμμένο στη γεφύρωση του υπάρχοντος ψηφιακού χάσματος, με τη δίκαιη κατανομή των ψηφιακών ευκαιριών ανάμεσα σε  μαθητές και μαθήτριες διαφορετικής κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και οικογενειακού υπόβαθρου στα πλαίσια του Δήμου μας.

Με εκτίμηση

 

Θέματα για συζήτηση 

Οι συζητήσεις σε ηλεκτρονικό περιβάλλον δίνουν σε πολλούς μαθητές την ευκαιρία να εκφραστούν με τρόπους που δεν θα μπορούσαν σε μια συνηθισμένη τάξη. Πολλοί μαθητές αποφεύγουν να μιλήσουν στην τάξη επειδή είναι ντροπαλοί, δεν είναι σίγουροι ή επίσης και εξαιτίας δυσκολιών στην ομιλία. Είναι εξαιρετικά καλό για πολλούς μαθητές να έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους για να συντάξουν ερωτήσεις ή απαντήσεις σε μια online συζήτηση. Οι εκπαιδευτές πάρα πολύ συχνά αναφέρουν μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχής σε online συζητήσεις από ότι σε μια αίθουσα διδασκαλίας.

Αν χρησιμοποιείται κατάλληλα, ένα ηλεκτρονικό σύστημα εκπαίδευσης μπορεί να κάνει τις τάξεις αποδοτικότερες. «Ανεβάζοντας» κάποια μέρη του μαθήματος στο διαδίκτυο, μπορείς να εκμεταλλευτείς με αποτελεσματικό τρόπο το χρόνο για τις πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις, ώστε να ασχοληθείς με ερωτήσεις και ιδέες των μαθητών. Για παράδειγμα, αν παρέχεις το υλικό μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μπορείς να χρησιμοποιήσεις το χρόνο στην τάξη για να ρωτήσεις τους μαθητές τι δεν έχουν καταλάβει. Αν επίσης χρησιμοποιείς μια ηλεκτρονική ομάδα συζητήσεων (Forum), μπορείς να μεταφέρεις τις καλύτερες ιδέες κι ερωτήσεις του Forum στην τάξη.

(Από τον ημερήσιο τύπο)

Στις ημέρες μας, τα ηλεκτρονικά συστήματα εκπαίδευσης έχουν ωριμάσει και είναι πιο εύκολο να τα χρησιμοποιεί κάποιος από ό,τι στο παρελθόν. Η τεχνολογία έχει βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ παράλληλα το κόστος και οι ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο έχουν φτάσει σε εξαιρετικά ελκυστικά επίπεδα.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν εφαρμογές ανοικτού ή μη κώδικα, καθώς και πλήθος εκπαιδευτικού υλικού και εργαλείων, που έχουν κατασκευαστεί πάνω σε μια κοινωνικής προσέγγισης εκπαιδευτική φιλοσοφία και που μια πολύ μεγάλη κοινότητα ειδικών από όλο τον κόσμο υποστηρίζει και διαρκώς βελτιώνει.

(Από τον ημερήσιο τύπο)

Στην Ευρώπη η εκπαίδευση είναι ένας από τους τελευταίους τομείς της κοινωνίας που δεν έχουν πλήρως ενσωματώσει τις δυνατότητες που προσφέρουν τα νέα μέσα, αποτυγχάνοντας να εξοπλίσουν τους Ευρωπαίους πολίτες με τα απαραίτητα προσόντα για το μέλλον. Τα τελευταία χρόνια η έλλειψη συστηματικής προσέγγισης όσον αφορά τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, απασχολεί αρκετές χώρες της ΕΕ, ωστόσο μόνο υπό τη μορφή μεμονωμένων προσπαθειών.

(Από τον ημερήσιο τύπο)

Η iSquare, με το πρόγραμμα «Καινοτομία στην Εκπαίδευση», επιδιώκει συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς που επιζητούν την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της εκπαίδευσης μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας και του οικοσυστήματος της Apple ως εργαλείου μάθησης. Η υλοποίηση του προγράμματος έχει ως αποτέλεσμα παιδιά που μαθαίνουν με όρεξη και αναζητούν τη γνώση, γονείς ικανοποιημένους από τη φιλομάθεια και την απόδοση των παιδιών τους, και σχολεία που εύκολα δημιουργούν διαδραστικό περιεχόμενο για να διδάξουν τους μαθητές τους.

Επιπλέον, ενισχύοντας τη διαδραστικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, η iSquare προχώρησε σε δύο ακόμα δράσεις. Με τη συνεργασία μιας ομάδας ταλαντούχων εκπαιδευτικών με ιδιαίτερη γνώση και εμπειρία στη χρήση ψηφιακών εργαλείων στο σχολικό περιβάλλον, δημιουργήθηκε το http://www.edupad.gr, ένα σύνολο εκπαιδευτικών εφαρμογών και βιβλίων που ενισχύουν την εκπαιδευτική διδασκαλία από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Σημαντικό είναι επίσης ότι η iSquare προχώρησε στην ψηφιοποίηση της εκπαιδευτικής ύλης βασικών σχολικών μαθημάτων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, έτσι ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμη από τις συσκευές του οικοσυστήματος της Apple.

(Από τον ημερήσιο τύπο)

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και οι επιδράσεις τους στα παιδιά

Γράφει στο efiveia.grΨυχολόγος Ράνια Τοπτσόγλου

Εδώ και αρκετά χρόνια τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν μπει σχεδόν σε κάθε σπίτι. Υπάρχουν τρία είδη ηλεκτρονικών παιχνιδιών: τα φορητά (π.χ., Nintendo, PSP, παιχνίδια κινητών τηλεφώνων), τα παιχνίδια κονσόλας (π.χ. PlayStation) και αυτά που παίζονται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Υπάρχουν όμως και διάφοροι τύποι παιχνιδιών όπως είναι τα παιχνίδια στρατηγικής, τα παιχνίδια προσομοίωσης, τα παιχνίδια περιπέτειας, τα παιχνίδια ρόλων, τα παιχνίδια λογικής και τα παιχνίδια που έχουν σχέση με αθλήματα.

Τα παιδιά βρίσκουν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια πολύ ελκυστικά, εξαιτίας τόσο των γεμάτων ζωντάνια και χρώμα γραφικών τους, όσο και γιατί τους δημιουργούν συνεχώς προκλήσεις στην προσπάθειά τους να ανέβουν επίπεδο ή να ξεπεράσουν εμπόδια στο παιχνίδι που παίζουν. Η ολοένα και μεγαλύτερη ενασχόληση όμως των παιδιών με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, έχει προκαλέσει πληθώρα συζητήσεων ως προς το αν τελικά τα παιδιά κινδυνεύουν ή αν επωφελούνται από τη χρήση τους.

Θετικές επιδράσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών

  • Συμβάλουν στην ανάπτυξη και στη βελτίωση κάποιων γνωστικών δεξιοτήτων όπως είναι η συγκέντρωση της προσοχής, η παρατηρητικότητα, ο οπτικοκινητικός συντονισμός, η δεξιοτεχνία και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
  • Καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του παιδιού.
  • Μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του παιδιού μέσα από τις επιτυχίες του.
  • Είναι μέσο ψυχαγωγίας.
  • Μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εκπαιδευτικά εργαλεία, αφού το παιδί μέσω κάποιων παιχνιδιών μπορεί να εμπεδώσει σχολικές γνώσεις, αλλά και να εμπλουτίσει τις γενικές του γνώσεις.
  • Μπορούν να αποτελέσουν μέσο κοινωνικοποίησης, αφού το παιδί καλεί τους φίλους του να παίξουν μαζί του, συζητάει τις επιδόσεις του με αυτούς και ανταλλάσσουν πληροφορίες.

Αρνητικές επιδράσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών

    • Η υπερβολική έκθεση σε βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια δημιουργεί τον κίνδυνο να αυξηθεί η επιθετική συμπεριφορά του παιδιού, αλλά και να γίνεισταδιακή απευαισθητοποίησή του μπροστά σε βίαιες εικόνες. Η απευαισθητοποίηση αυτή μπορεί να οδηγήσει είτε σε έλλειψη αντίδρασης μπροστά σε βίαιες σκηνές στον πραγματικό κόσμο είτε, στη χειρότερη περίπτωση, στη διάπραξη μιας βίαιης πράξης με λιγότερους ενδοιασμούς. Ο κίνδυνος μάλιστα να συμβεί αυτό αυξάνεται, αν το παιδί είναι ήδη εσωστρεφές ή μεγαλώνει σε βίαιο περιβάλλον.
    • Επίσης, η συνεχής ενασχόληση του παιδιού με κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι, μπορεί να οδηγήσει σε εσωστρέφεια και στην κοινωνική απομόνωσή του.
    • Ακόμη, από έρευνες έχει βρεθεί ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, όπως και η τηλεόραση, αποτελούν το δεύτερο παράγοντα πρόκλησης παχυσαρκίας μετά την κατανάλωση πρόχειρου φαγητού.
    • Τέλος, υπάρχει και η περίπτωση για ένα παιδί να εθιστεί στη χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Σύμφωνα με έρευνες, για να θεωρηθεί ένα παιδί εθισμένο στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, θα πρέπει να περνάει πάνω από τριάντα ώρες την εβδομάδα παίζοντας με αυτά. Μερικά σημάδια εξάρτησης είναι:
  • όταν το παιδί θέλει να περνά όλο το χρόνο του με το η/π και δεν θέλει να δεί τους φίλους του ή να ασχοληθεί με δραστηριότητες που παλιότερα το ευχαριστούσαν
  • όταν πέφτει η απόδοσή του στο σχολείο
  • όταν γίνεται οξύθυμο την ώρα που παίζει
  • όταν παραμελεί βασικές του ανάγκες όπως το φαγητό

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς

  • Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν πρέπει να αποτελούν το μοναδικό είδος ψυχαγωγίας για ένα παιδί, αλλά είναι καλό το παιδί να ασχολείται και με ένα ή περισσότερα αθλήματα ή επιτραπέζια παιχνίδια τα οποία συμβάλλουν στην ανάπτυξη των κοινωνικών του δεξιοτήτων.
  • Όταν αγοράζετε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι θα πρέπει να προσέχετε την ειδική σήμανση που υπάρχει πάντα σε αυτό και αφορά αφενός την ηλικία που θα πρέπει να έχει το παιδί για να το παίξει και αφετέρου το περιεχόμενό του. Αν για παράδειγμα περιέχει ερωτικές σκηνές, βίαιες σκηνές, χυδαία γλώσσα, ναρκωτικά, φόβο, διακρίσεις, τζόγο κλπ.
  • Συζητήστε μαζί του για το περιεχόμενο των παιχνιδιών και για διάφορα θέματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια παιξίματος, όπως είναι η ανταγωνιστικότητα μεταξύ φίλων, η βία στον πραγματικό κόσμο σε σχέση με τη βία στο παιχνίδι κ.λπ.
  • Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι καλό να μη βρίσκεται στο δωμάτιο του παιδιού, αλλά σε ένα κοινόχρηστο χώρο όπως είναι το σαλόνι, έτσι ώστε το παιδί να μην απομονώνεται.
  • Βάλτε όρια στο χρόνο χρήσης ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ο οποίος δεν πρέπει να υπερβαίνει σε καμία περίπτωση τις δύο ώρες την ημέρα, ακόμη κι αν το παιδί έχει όλη τη μέρα ελεύθερη από άλλες δραστηριότητες.
  • Αν διαπιστώσετε ότι το παιδί σας χρησιμοποιεί σε υπερβολικό βαθμό ηλεκτρονικά παιχνίδια και αυτό του έχει προκαλέσει συναισθηματικές ή άλλου είδους δυσκολίες, απευθυνθείτε για βοήθεια σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.

 

3 σκέψεις σχετικά με το “ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”

Τα σχόλια έχουν κλείσει.